dimarts, 8 de maig del 2012

segon dia a Mumbai!

Copio el mail que li he enviat a la meva familia!! :


Hola familia bonica!!!

avui m`he llevat molt contenta perque no em puc creure la sort que tinc.

Aquest home de 86 anys, en Federico Sopena, es un home molt interessant ( catala que fa 65 anys que viu a Mumbai). Va viure i estudiar a Barcelona, als Jesuites de Casp. Als vint-i-pocs anys va mudar-se a Mumbai i ja sabia que seria per sempre. "hasta la muerte", em deia ahir.
Es una persona amb un esperit molt jove, molt acollidora. Sembla que tothom l`estima molt aqui i el respecta. I  I tambe ha fet vipassana!

Ahir em van portar amb un rikshaw a visitar Mumbai. Els Rikshaw son els taxis de la India ( aqui podeu veure un tipit rikshaw a mumbai) Vam anar a passejar per la platja de Juhu tot bevent aigua de coco. Anavem amb ell i el net d`una amiga seva que te 19 anys i estudia hosteleria ( en Hyder). 
Tenen una relacio molt bonica en Hyder i en Federico. Cada dia despres de les classes de la universitat, en Hyder fa una visita a en Federico i l`ajuda amb l`ordinador. En Federico utilitza el gmail, l`skype i el xat sense cap problema!

Em va impressionar la platja, es moooolt gran i plana ( tambe li diuen chapati beach per la forma) des d`on es veu una gran part del perfil de Mumbai. Plena de gent passejant i entrant a l`aigua fins les caderes, vestits, disfrutant de la brisa del mar.  Eren les 17h i el cel estava precios, el sol taronja...pero malhauradament no tenia la camera amb mi.

La veritat es que no fa tanta calor com m`esperava de moment. La gent m`havia espantat una mica.

En Federico te una agenda apretada pero esta molt preocupat per a que pugui veure moltes coses de Mumbai i dels voltants. 
Li dic que m`agrada l`aventura i puc anar-hi sola, pero em diu que a en Hyder li conve acompanyar-me, perque diu que sino no surt gaire de casa. 

Ahir li vaig preguntar a en Hyder quina epoca de l`any prefereix i em va respondre `the rainy season` ( l`epoca de pluja) perque es quan mes campanes fa a la universitat i mes juguen a futbol. ( `but don`t tell to father Sopena, please`).
Es curios com els agrada jugar a futbol sota la pluja!!!! 
Dema he quedat a les 5.20h del mati amb en Lerroy ( un jesuita originari de Goa) per anar a  visitar algunes zones rurals amb les monges, i em quedare 2 o 3 dies amb elles. Agafarem un tren que surt a les 6.30h del mati.


PD: Acabo de tornar de visitar el centre de Mumbai ...avui si que he passat calor!!!!
.

Fins aviat!!!








2 comentaris:

  1. Taïs, m'alegro de veure't tan bé i que puguis explicar vivències tan positives... Per si de cas tornes i com que vas demanar que t'aviséssim, el termini per demanar plaça per al curs vinent és del 17 de maig a l'1 de juny... Cuida't força i molts records!

    Lourdes

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracies Lourdes!!!

      L`altra Lourdes em va escriure un mail tambe avisant!! Us ho agraeixo molt.
      Espero que tot us vagi be per l`institut!

      Fins aviat!!!

      Elimina