dijous, 12 d’abril del 2012

vipassana

Dema passat comencare un curs de 10 dies per aprendre una tecnica de meditacio, Vipassana.

Aquests cursos es fant a tot arreu del mon, n`hi ha un a Santa Maria de Palautordera ( a 1 hora i mitja de Barcelona). Tots els cursos de 10 dies de Vipassana son exactament iguals perque la tecnica l`aprens a traves d`un video o uns audios on et parla directament el mestre Goenka.  No se per a quina rao el mestre Goenka va decidir que nomes ell podia traspassar la tecnica....

Aquesta tecnica de meditacio,aparentment molt senzilla , representa que es remonta al temps de Budha. Pero no esta lligada a cap religio, doncs Budha no va ensenyar cap religio sino el cami cap a la lliberacio, que es universal.

Aquest es el link de la pagina oficial de Vipassana.

http://www.dhamma.org/

Espero no morir en l`intent, doncs un cop entres al centre et requisen el mobil i no pots llegir ni escoltar musica ni comunicar-te amb la resta dels assistents.... Es un viatge cap a l`interior d'un mateix....

Aquests dos mesos anteriors ha estat un continu de coneixer gent , d`anar amunt i avall, un no parar....Practicament no he estat ni un moment sola.....

Aixo sera un gran contrast, i he de reconeixer que em fa respete.... Pero tinc uns quants amics que han fet aquest curs i ja abans de marxar de viatge tenia decidit fer-lo. Aqui a Nepal ja he conegut a 6 persones que han fet el curs mentre estaven de viatge, entre ells la meva companya de viatge, la Vera. Tothom esta molt content de l`experiencia.

Ja us explicare com surto, si es que hi ha alguna cosa a explicar....

3 comentaris:

  1. Mmm, 10 dies...que te sea leve, jejeje...No, en serio, segur que és molt enriquidor, ja ens explicaràs. Petons!
    Monique.

    ResponElimina
  2. Sei propio brava ragazza! Molt bona decisió... Ara, que m'ha hagut de donar l'adreça del teu bloc Andrea, que tu no m'havies dit res, bandida!
    Ja contaràs com vius tu la vipassana... que sí que hi ha coses que contar, ja voràs.
    Besets,
    Salva

    ResponElimina
    Respostes
    1. Salva!!!! Tinc moltes ganes de veure't, que m'expliquis en directe el teu viatge, tocar amb la companyia dels atzars....
      Passeu-ho molt be a Boulegant!

      marxo cap a Vipassana! gracies pels anims!

      Elimina